Influencer marketing

Influencer marketing er en kommunikationsdisciplin, der beror på det autentiske match mellem brand og influent. Hos wecommunicate har vi fem års erfaring med at repræsentere virksomheder i samarbejdet med influenten.

Influencer marketing er en learning by doing disciplin, og i disse dage kræver den, at virksomheder OG influenter holder tungen lige i munden, når det kommer til kampagneplanlægning og regler for det betalte samarbejde. Vi hjælper virksomheder med at holde styr på både de kreative processer, men også at være ajour på de formelle og etiske krav til denne type kampagner.

Vi er ikke et influencer agency, men samarbejder med både agenturer og influenter direkte, når vi repræsenterer virksomheder i denne type samarbejde.
Vi går til opgaven med et strategisk fokus, og vi mener, at fundamentet for en vellykket influencer marketing kampagne i høj grad findes i opstartsfasen, hvor det gode match og ikke mindst grundige brief og forventningsafstemning til output er mindst lige så afgørende som det rette match mellem brand og influent.

Vi er stærke i at eksekvere kampagner på særligt Instagram og YouTube med forskellige typer af influencere, der har alt mellem 10K til 1M følgere, hvor vi både kan styre alle processer eller få os sat os godt til rette som et centralt led i dialogerne på tværs af marketingafdeling, kreativt bureau og evt. mediebureau.

Vi hjælper virksomheder med at positionere sig på markedet ved at tappe ind i tidens trends, som har til formål at skabe synlighed og vise jeres virksomhed fra et autentisk perspektiv.

Influencer marketing cases